Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих.
       Одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу дошкільного навчального закладу є фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей.

        

 

Download
Вправи з елементами хатха.doc
Microsoft Word Document 31.0 KB
Download
Інформаційно-методичний лист щодо фізкул
Microsoft Word Document 56.0 KB

Download
Лист МОНУ "Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу"
Фізичний розвиток дітей в умовах дошкіл
Microsoft Word Document 165.0 KB

Використання здоров’язберігаючих технологій в організації

 освітньо-виховного процесу в ДНЗ за Базовою програмою 

"Я у Світі" та програмою "Впевнений старт":


· недопускання статичності при проведенні занять; 
· ранкова гімнастика; 
· гімнастика по Єфименку після денного сну;

 · фізкультхвилинки, фізкультпаузи в ході проведення занять; 
· заняття з фізичного розвитку за розпорядком; 
· гурткова робота; 
· забезпечення умов для самостійної рухової активності на протязі перебування дитини в ДНЗ; 
· впровадження ПП досвіду ; 

· впровадження інноваційних технологій; 
· корекція постави та плоскостопості; 
· ритмічна гімнастика; 
· дихальна гімнастика; 
· масаж; 

· профілактика короткозорості; 

· ароматерапія; 
· релаксація; 
· музикотерапія; 
· сміхотерапія; 
· пальчикова гімнастика; 
· використання елементів «хатхи-йоги», «бебі-йоги»; 
· кольротерапія; 
· фізкультурні свята; 
· фізкультурні розваги; 
· корекційно-відновлювальна робота; 
· дитячий туризм; 
· консультаційна індивідуальна робота з батьками; 
· психологічний супровід роботи з фізичного виховання; 
· інформаційний матеріал для батьків у приймальних кімнатах; 
· рухливі ігри, загартувальні процедури; 
· розвиток валеологічних умінь, навичок і потреб; 
· виховання потреби в здоровому способі життя; 
· проведення осінніх і весняних турнірів; 
· гендерна ідентифікація та диференціація; 
· створення безпечних умов для фізичного розвитку; 
· виховання у дітей свідомого сприйняття правил безпечної поведінки; 
· медико-педагогічний контроль; 
· оформлення розвивального середовища в групах, спортивній залі, на подвір’ї; 
· сезонні забавлянки.

 

Download
Ігрова діяльність в день здоров’я
День+здоров’я+в+дитячому+садку.doc
Microsoft Word Document 38.0 KB
Download
Ігри на розвиток швидкості рухів
ІГРИ+НА+РОЗВИТОК+ШВИДКОСТІ+РУХІВ.doc
Microsoft Word Document 93.0 KB

Орієнтовна схема календарного планування занять з фізичної культури

 

 

Дата

Програмові завдання (навчальні, розвивальні, виховні)

Обладнання, інвентар, (матеріали)

Хід заняття

Примітки

Орієнтовна схема планування фізкультурних свят і розваг  

Місяць

Дата

Види і тема дозвілля

Вікові групи

Примітки

 

 

ПРИРОДНІ УМОВИ ЗДОРОВ′Я

Познайомте дітей з лікарями природи: сонцем, водою, повітрям, здоровою їжею. Майте на увазі, краще попередити! Надайте знання дітям про:

  • правила поведінки у побуті, на вулиці, у природі, вміння розрізняти лікарські, отруйні рослини та гриби;
  • безпечне поводження біля річки, під час грози, ожеледиці, ураганів.
  • правила безпечного користування водою, оздоровчі якості різних станів води та деяких розчинів;
  • оздоровчі можливості кам′яної солі, глини, каменю, деяких мінералів;
  • вплив газів на процеси дихання (кисень, водень, азот, метан, хлор);
  • вплив на організм людини тиску й температурного режиму;
  • не розповідати страшних казок, не грати в рухливі ігри;
  • для сну необхідні свіже повітря, тиша і відсутність яскравого світла.

“Усі життєві процеси мають лише одну мету – підтримання постійних умов життя у внутрішньому середовищі”

Клод Бернар

 

     В щоденному житті дитини варто використовувати різноманітні оздоровчі технології. Більшість з них прості у застосуванні, викликають велику емоційну насолоду, а головне — мають ефективний комплексний вплив на процес формування здоров'я дітей. Поняття «здоров'язберігаюча технологія» має узагальнений характер і передбачає комплексну систему впливу на дитину з погляду збереження її здоров'я та базову вимогу до вибору всіх освітніх технологій. Серед інноваційних оздоровчих технологій у ДНЗ слід виокремити фітболгімнастику, вправи на тренажерах, ритмічну, художню гімнастику, гімнастику ушу, пальчикову гімнастику (вправи, ігри, картинки), дихальну та звукову гімнастику, гімнастику для м'язів очей, імунну гімнастику, психогімнастику (вправи, етюди, пантоміми) тощо. Оздоровчі технології, що використовуються:

• сприяють удосконаленню функцій рівноваги та рухового контролю;

• сприяють зміцненню та розслабленню м'язів;

• використовуються для тренування серцево-судинної та дихальної систем.

     Вправи фітболгімнастики можна виконувати з різних вихідних положень: сидячи на м'ячі, лежачи на м'ячі обличчям униз з опорою на кисті рук і стопи ніг, стоячи і тримаючи м'яч у руках. Для уникнення перевтоми дітей під час виконання певної вправи важливо зважати на їх фізіологічні особливості розвитку. Наприклад, дітям складно утримувати рівновагу на великому м'ячі, тому тривалість виконання вправи, сидячи на м'ячі, має бути:

• для дітей 3—5-ти років не більше 3—4 хв;

• для дітей 5—7-ми років не більше 5—7 хв.

     Фітболгімнастику можна використовувати в усіх вікових групах. Проводиться вона як з усією групою дітей, так і з підгрупами (5—7 дітей) та індивідуально. Підвищує ефективність виконання фізичних вправ на м'ячах використання музичного супроводу, художнього слова та наявність сюжету, яким об'єднані всі рухові дії. Завдяки цьому у дітей підвищується інтерес до виконання фізичних вправ і рухових дій, покращується якість їх виконання.

ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ′Я ЛЮДИНИ

  Загартовування є обов′язковою складовою здорового способу життя. Загартовувати – значить зробити організм фізично й морально міцним, стійким, витривалим. Основні засоби загартовування: повітря, сонце, вода, ходіння босоніж, самомасаж. Загартовування повинно стати невід′ємною часткою режиму дня дитини. Основними компонентами режиму дня є:

  • сон;
  • перебування на свіжому повітрі (прогулянки);
  • ігрова діяльність;
  • заняття;
  • відпочинок;
  • вживання їжі;
  • особиста гігієна.

Правильним режим дня вважається лише тоді, коли він попереджає розвиток втоми, підвищує загальну опірність організму. Природним фактором здоров′я є прогулянка на свіжому повітрі, яка поліпшує апетит, сон, настрій. Важливо формувати у дітей звичку якомога довше перебувати на свіжому повітрі.

  • щоденно разом із дітьми виконувати комплекс вправи ранкової гімнастики, гігієнічні й загартовувальні процедури;
  • навчити дітей раціонально використовувати свій час;
  • під час прогулянок організовувати рухливі й спортивні ігри;
  • щоденно оглядати шкіру дитини;
  • кататися на велосипеді, ходити на лижах, грати з дорослими в м′яча, бадмінтон тощо;
  • здійснювати прогулянки до лісу, парку, в поле, на берег річки, організовувати туристичний похід;
  • формувати правильну поставу, починаючи з дня народження дитини;
  • виховувати у дитини витривалість для профілактики простудних захворювань.

Правильно організовуйте сон дитини:

  • постіль  не   повинна  бути  надто  м′якою, а подушка – високою, щоб  у  дитини  не  з′явилися дефекти постави;
  • лягати спати і вставати у певний час;
  • гуляти перед сном 5-10 хвилин, кімнату добре провітрювати;
  • не збуджувати дитину перед сном, не пити міцного чаю, кави, не дивитися телевізор, не розповідати страшних казок, не грати в рухливі ігри;
  • для сну необхідні свіже повітря, тиша і відсутність яскравого світла.

 

Download
Стан здоров`я, спосіб життя
Стан+здоров`я,+спосіб+життя.doc
Microsoft Word Document 31.0 KB
Download
Розвиток рухів
Розвиток+рухів.doc
Microsoft Word Document 30.0 KB