На цій сторінці ви знайдете чимало дитячих ігор. Всім відомо, яка важлива для дитини, особливо дитини дошкільного віку, гра. Граючи, дитина пізнає світ набагато органічніше та ефективніше, ніж отримуючи ті самі знання за партою чи вислуховуючи нудні нотації. 
На сайті представлені різноманітні види дитячих ігор від найпростіших пальчикових ігор для найменших діток до серйозних „розвивальних” завдань-розваг, які допомагають розвивати природну пам‘ять дитини, логічне мислення.

Download
Дитячі ігри на розвиток пам'яті
Дитячі ігри на розвиток пам.doc
Microsoft Word Document 37.0 KB
Download
Як розвивати увагу та пам'ять (з журналу "Зростаємо разом" № 4 2009)
Як розвивати увагу та пам.doc
Microsoft Word Document 41.0 KB
Download
Дитячі ігри на розвиток логіки
Дитячі ігри на розвиток логіки.doc
Microsoft Word Document 28.5 KB
Download
Розвиваємо уяву (з журналу "Зростаємо разом" № 6 2009)
Розвиваємо уяву.doc
Microsoft Word Document 33.5 KB
Download
Ігри на розвиток пам’яті та уваги
Ігри на розвиток пам.doc
Microsoft Word Document 35.5 KB
Download
Гра: “Віршограй”
Гра.doc
Microsoft Word Document 32.0 KB

Світлофор (для старшої групи, 5-6 років)


Гра проводиться на ділянці дитячого саду.
Позначаються дві пересічні дороги, лінії тротуарів, пішохідні переходи.
В центрі перехрестя встає Світлофор - хлопчик з червоними кругами по боках і зеленими - на спині і грудях, два жовті круги він тримає в руках. Діти діляться на групи: пішоходів (можна розподілити дітей поодинці, парами і групами), автомобілі (по одній людині) і автобуси (декілька дітей вишиковуються один за одним, тримаючись за плечі або за пояс). Пішоходи починають рух по тротуарах, автомобілі - по дорогах, дотримуючи сигнали Світлофора. Світлофор повертається до них то боком, то обличчям або спиною, відповідно вирішуючи або забороняючи рух, то піднімає вгору жовті круги. До моменту початку гри діти вже повинні знати, що означають сигнали світлофора. Порушники Правил дорожнього руху в цій грі підлягають штрафові: пояснюють свої помилки.

Стоп (для середньої групи, 4-5 років)


      На одному кінці зали (майданчик) проводиться первісна лінія. Біля неї вишиковуються граючі діти. На іншому кінці зали (майданчик) встає той, що водить (вихователь). Той, що водить піднімає зелений прапорець і говорить: 

- Швидко іди, дивися, не зівай!

Гравці йдуть у напрямку до того, хто водить, але при цьому стежать, чи все ще піднятий зелений прапорець. Якщо той, що водить піднімає червоний прапорець і говорить «Стоп!», гравці зупиняються і завмирають на місці. Якщо піднімається жовтий прапорець, можна рухатися, але при цьому залишатися на місці. Коли піднімається знову зелений прапорець, гравці просуваються вперед. Той, хто вчасно не зупинився або почав рух вперед на жовтий сигнал прапорця, повертається до первісної лінії. Перемагає той, хто першим без помилок пройти увесь шлях.

Червоний, жовтий, зелений (для молодшої групи, 3-4 роки)


        Гра направлена на увагу і розвиток реакції. 
Діти сидять на лавці (стільчиках) або стоячи. Якщо вихователь піднімає зелений прапорець, діти топають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець – плескають в долоні. Якщо червоний – сидять без руху і звуку. Той, хто помиляється, вибуває з гри.
Варіант: той, хто не помиляється, отримує жетон, а в кінці гри – солодкий приз.

Капустинка-стохустинка (4-5 років)



Мета: вдосконалювати різні види ходьби, бігу, стрибки з просуванням уперед. Розвивати вміння дітей орієнтуватися на майданчику.
Зміст гри. Хлопчик Михайлик – пострибайлик посадив капустинку. Виросла капустинка-стохустинка. Пострибав Михайлик капустинку зривати. Тягне-тягне, а витягти не може. Пострибав він за сестрицею-ученицею. (Стрибки з просуванням уперед). Разом прибігли, тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Побігли Михайлик-пострибайлик з сестрицею-ученицею. (Біг з високо піднятими колінами) за матусею Катрусею. Ідуть вони всі разом стежкою на город. (Ходьба боком приставним кроком), тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Побігли за татком Ігнатком. Разом ідуть. (Ходьба схрещеним кроком). Тягнуть-тягнуть, а витягти не можуть. Побігли по бабусю Дарусю. Ідуть разом, радіють: зараз витягнуть капустинку. (Ходьба зі сплесками в долоні). Тягнуть-тягнуть, а витягнути не можуть. Побігли за дідусем Івасем. Разом з дідусем ідуть — от тепер обов'язково впораються! (Ходьба спиною вперед). Тягнуть-тягнуть усією сім'єю —таки витягли капустинку-стохустинку!

Пташки під час бурі (4-5 років)


Вихователь домовляється з дітьми, що зала (або майданчик) — це море. Гімнастична стінка, лава або колода — пароплав. Діти — пташки. Вони перелітають через море — бігають у різних напрямках, виконують рухи, наслідуючи політ пташок. На звук "у-у-у", що означає завивання бурі, пташки рятуються на пароплаві: вилазять на гімнастичну стінку, стають на лаву, колоду. Коли буря вщухає, пташки знову починають літати.
Примітка. Стежити, щоб діти, піднімаючись на гімнастичну стінку, не пропускали щаблів, не штовхалися. Цих правил безпеки вчать заздалегідь і нагадують їх перед початком кожної гри.


Дидактична гра "Що зайве?" Ця гра допоможе развинути логічне мислення малюка та закріпити знання узагальнююч

Дидактична гра "Хто зайвий?"


Мета гри: розвивати логічне мислення, пам`ять;
виховувати посидючість, наполегливість;
систематизувати знання про птахів та тварин, городину та садовину; формувати вміння узагальнювати, групувати предмети за певною ознакою, добирати до них узагальнююче слово (свійські тварини, дикі звірі, птахи, комахи, фрукти, овочі, ягоди).

Завдання: Поглянь на малюнки. Хто (що) на них зображений? Хто (що), на твою думку, тут зайвий? Чому?
Як виготовити: 1) Знайти в інтернеті потрібні малюнки, занести їх у текстовий редактор. Розмістити малюнки в ряд таким чином, щоб один з них був "зайвий". Роздрукувати, розмлювати та наклеїти на картон для міцності. Можна заламінувати або обклеїти широкою клейкою стрічкою.
2) Вирізати зі старих журналів, газет, книжок потрібні малюнки. Наклеїти їх на картонні смужки.
 3) Роздрукувати вже готові зразки :)
Варінати завдань: Ви можете поповнювати цю гру новими картками, в залежності від теми: меблі, одяг, опади, посуд, побутова техніка, іграшки, живе-неживе, дерева, кущі, квіти тощо.

Дидактична гра "Що змінилося?" Дидактична гра спрямована на розвиток уваги, логічного мислення. Вона спонукає

Download
Варіанти використання гри.doc
Microsoft Word Document 30.5 KB